Steffen Møllenberg

Frivillig ved Naturplanteskolen

Skrevet af Knud Anker Iversen

Steffen Møllenberg

Steffen Møllenberg har været frivillig på Naturplanteskolen siden februar 2022.

Han er 65 år og har gået på Landbohøjskolens hortonom linie sammen med Aiah. Han gik dog en noget anden vej idet han kom til at arbejde med opsamling af data fra de forskellige gartnerier i Danmark. I første omgang i relation til landbrugsministeriet og senere direkte knyttet til Danmarks Statistik.

Det har dog altid trukket i ham, lysten til at få fingrene ned i planterne, men i praksis har det mest været i familiens egen have i Hvidovre. Indimellem skulle der nye planter til og så gik turen til Stærkendevej. Da han trappede ned fra arbejde og skulle på pension spurgte har derfor  om Aiah kunne bruge en frivillig. Det kunne hun godt.

Siden har Steffen været fast frivillig på Naturplanteskolen en gang om ugen. Han er godt tilfreds med arbejdet som han oplever er ganske varieret. Han omplanter planter i potter, han laver nye bede, vander planterne, holder græsset nede og hvad der ellers er. Han opfatter de forskellige opgaver som en læreplads og en god anledning til at få ajourført hans lærdom fra Landbohøjskolen. Han er glad for at være en del af teamet og glæden er gengældt.