Regenerative jordbrug (seminar)

11 marts 2023

Regenerative jordbrug – store og små

Seminar på Taastrup Medborgerhus, Taastrup Hovedgade 71, 2630 Taastrup

Det er et stigende fokus på det danske landbrug. Ikke mindst i forhold til den centrale rolle erhvervet spiller, når det drejer sig om direkte fødevareforsyning, Danmarks nedbringelse af CO2-udslippet og styrkelse af biodiversiteten.

I den forbindelse mener vi at regenerativt jordbrug skal spille en meget fremtrædende rolle. Regenerativt jordbrug defineres af Foreningen for Regenerativt jordbrug som den dyrkning, der skal bringe samfundet i samklang med det økosystem, som mennesker og jordbrug er del af. Vejen dertil indebærer øgning af biodiversitet i kulturlandskabet, kulstofbinding, mikroliv i jorden og dyr på græs.

Der er flere veje dertil eks. økologisk landbrug, biodynamisk landbrug, conservation agriculture, skovlandbrug, permakultur.

På et heldags seminar i Taastrup, lørdag den 11. marts, ønsker nedenstående foreninger at gøre os klogere på det regenerative jordbrug og inspirere til at flere aktivt tager ansvar i forhold til de store udfordringer som vores nuværende fødevareproduktion bibringer.

Arrangører:
Foreningen for regenerativt jordbrug, foreningen for biodynamisk jordbrug, DN-Høje-Taastrup og Naturplanteskolens venner.

Pris m.v.:
Kr. 150,00. Din tilmelding er registreret, når du får en mail om at dit køb er gennemført.

Medlemmer af Naturplanteskolens venner kan kontaktes os for at få en rabatkode (værdi kr. 50,-) på spisdinhave@naturplanteskolen.dk.

Læs mer om arrangementet og tilmeldingen!